Wat is Microsoft Advertising?
Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) is de tegenhanger van Google Ads. Echter, In plaats van op Google worden betaalde zoekadvertenties vertoond in het netwerk van Bing en Yahoo. Dit netwerk kan zo worden getarget om extra verkeer en omzet te genereren.
Waar Bing een paar jaar geleden nog echt té beperkt was qua volumes, hebben zij de afgelopen periode keihard aan de weg getimmerd. Sinds de uitrol van Windows 10 en de automatisch geïntegreerde Bing zoekmachine, krijgt Bing meer en meer trouwe bezoekers. Een betrouwbaar kanaal om uw marketingactiviteiten op uit te breiden.
Ondanks een kleiner marktaandeel van Bing ten opzichte van Google zitten er enkele voordelen aan het adverteren via Microsoft Advertising. Zo liggen bijvoorbeeld de CPC bedragen lager in vergelijking tot Google Ads en is er minder concurrentie op zoekwoorden. Ook is hierdoor vaak het behaalde rendement relatief gezien iets hoger.
Facts & Figures:
- Microsoft Advertising beschikt sinds juni 2019 ook in Nederland over een Shopping functionaliteit.
- Expanded Text Ads (ETA) implementatie.
- Qua marktaandeel zit Bing op 9% in Nederland.
- 120 miljoen zoekopdrachten per maand.
- Over het algemeen is de doelgroep ouder binnen Bing Ads.
- CPC bedragen liggen lager in vergelijking tot Google Ads.
- Campagnes uit Google Ads zijn makkelijk te importeren.
Wat kunnen wij voor U doen?
Bij de start bieden wij ondersteuning met het aanmaken en opzetten van uw account. Daarnaast regelen we de tagging zodat binnen Google Analytics op campagneniveau en algemeen zoekwoordniveau resultaten geanalyseerd kunnen worden. Deze analyse kan worden gebruikt voor optimalisatie van de Microsoft Advertising campagnes. Zo krijgt u realtime inzicht in de prestaties van uw campagnes.
Wij zijn een trotse Microsoft Advertising Select Agency Partner